Van-e szükség iskolai előkészítőre❓

Van-e szükség iskolai előkészítőre❓

Az iskolaelőkészítés persze nem történhet meg néhány alkalom után, vagy néhány hét elteltével. A gyerekek nem egyik pillanatról a másikra lesznek iskolaérettek. Óvodásunk meséljen a képek alapján, amit a játékokban találtok. Ez jól előkészíti az olvasástanulást, de fejlődik a fantázia, a szókincs, az észlelés és a megfigyelés képessége egyaránt. A játékosságot nem lehet elégszer hangsúlyozni!

Az óvodás gyerekek számára óriási kihívást jelent az iskolakezdés. A mindennapi játékos keretek közül kiszakadva egy teljesen új, teljesítményközpontú világot kell megszoknia, amihez ismeretlen környezet, és ráadásul új szokás- és szabályrendszer tartozik majd az iskolában. Ha nincs meg az átmenet az óvoda és iskola között, könnyen kudarcélmények forrásává válhat az iskolakezdés, a sikertelenség érzése pedig a későbbiekben is hátráltatja majd a gyereket.

Sok szülő fél az iskolai teljesítmény kudarcától, ezért a gyereket jó előre megtanítja írni és olvasni. Higgyétek el, kedves aggódó szülők, erre semmi szükség, elég a játékos feladatokon keresztül megismertetni a betűk és a számok világát. Meséljünk sokat a kicsinek, és ő is meséljen a képek alapján, amit a játékokban találtok. Ez jól előkészíti az olvasástanulást, de fejlődik a fantázia, a szókincs, az észlelés és a megfigyelés képessége egyaránt. A játékosságot nem lehet elégszer hangsúlyozni! Az óvodáskorú gyermek életének legfontosabb tevékenysége!

A játékaimban én is ezt tartom szem előtt. A játékos tevékenykedtetés során fejlődik a gyerekek kitartása, feladattudata, koncentrációja. Az iskolai előkészítős – játékos készségfejlesztéssel azt segítem elő, hogy zökkenőmentesebb legyen az iskolakezdés, s eközben legyenek sikerélményei az óvodásunknak, s így pozitív érzései legyenek a tanulással kapcsolatosan.

Az iskolaelőkészítés persze nem történhet meg néhány alkalom után, vagy néhány hét elteltével. A gyerekek nem egyik pillanatról a másikra lesznek iskolaérettek. Ehhez a folyamathoz idő kell, s persze folyamatos segítség.

Fontos a beszéd, a beszélgetés. A játékaimban nem szabad a gyerekeket magukra hagyni! El kell mondatni velük, mit látnak, milyen hangokat hallanak, mit látnak a képeken, mik a különbségek, hasonlóságok és így tovább. Mindenképpen érezzen együtt a szülő, ha öröm, ha kudarc éri a kicsit, akkor is, hiszen ha a gyerek magára marad a tanulással, akkor hamar elbizonytalanodhat, az iskola csalódás lehet számára és lemondhat a sikeres teljesítményről.

Tudom, hogy sok szülő máshogy gondolkozik az iskolakezdésről, mondván, hogy nem kell ezzel annyit foglalkozni, a gyerek majd „magától” iskolaérett lesz, nem kell fejleszteni.

Talán igazuk is van!

De erre a kérdésre ne akkor kelljen válaszolni, amikor már gyermekünk iskolába jár, és esetleg nem sikerül neki minden úgy, ahogy terveztük!

És végezetül a nagy igazság Jeremy Cherfas -tól: „A játékok nem esetleges találmányok. Megvilágítják a felnövekvés gondjait és örömeit, megkönnyítik a csecsemőkortól a felnőttkorig való utánzást. Megtanítják a gyermeket arra, amiről soha nem is gondolta, hogy meg kell tanulnia, és soha nem is fog emlékezni rá, hogy valaha tanulta. Ellátja őt a legkülönbözőbb tapasztalatokkal, amelyre semmilyen más módon nem tehetne szert.”

Szeretettel: Andi néni 😊

KAPCSOLÓDÓ JÁTÉKOK

Most szólj a gyermekednek! 🙂

EZ IS ÉRDEKELHET...

BEIRATKOZÁS ITT!